Jumlah Pengunjung Setakat Ini

Selasa, 26 Januari 2016

Mudahnya Buat Tat Nenas Gulung

Assalamualaikum,

Sebenarnya sudah lama kawan alam maya merangkap pelanggan Mekla kirimkan gambar hasil beliau membuat tat nenas gulung menggunakan Noxxa Noodle Maker. Jangan tak tahu, dengan menggunakan salah satu acuan yang diberikan (sebenarnya ada 6 semuanya) kita boleh sediakan biskut semperit dan tat nenas gulung sendiri. Untung sangat bagi mereka yang sangat suka makan biskut tradisi macam ni. Kalau rumah aku memang anak-anak tak berapa gemar (mungkin kerana aku yang tak pernah bagi makan sebab tak nak rumah bersepah) tapi mungkin sebelum raya ni boleh cuba buat sendiri untuk jimatkan kos membeli biskut raya. He he he


Semalam pun ada seorang pelanggan aku yang tinggal di Jakarta tapi merupakan rakyat Malaysia juga ada membeli mesin membuat mee ni, katanya mudah nak makan mee kuning sebab makanan di tempat orang ni dia rasa macam was-was sket nak beli.


Jangan risau, kalau beli mesin mee melalui Mekla insya Allah bimbingan bagaimana untuk menggunakannya akan disertakan sekali. Kalau nak minta lihat demo pun boleh :) Mesin ini sesuai untuk kegunaan rumah sahaja (maksudnya bukan untuk kegunaan berat untuk pengeluaran besar-besaran) tapi kalau sekali buat tu bolehlah buat banyak-banyak dan jual pada kawan-kawan terdekat. Bukan apa, sekarang ini ramai yang mencari mee buatan sendiri (home-made) sebab nak elakkan dari bahan pengawet dan asid borik yang diletakkan di dalam mee yang dijual di kedai tu (supaya tahan lama). Patutlah ramai yang tak boleh makan mee kat kedai sebab nanti akan migrain atau berangin satu badan.

Setiap pembelian memang akan diberikan acuan untuk sukatan tepung & cecair. Kemudian ada 6 jenis acuan untuk rupa mee yang berbeza. Ada juga diberikan jarum penyucuk sekiranya mee tersumbat untuk keluar melalui lubangnya dan juga berus untuk tujuan pembersihan. Memang mudah sangat nak pasang dan guna. Hanya ikut sahaja resepi dan bimbingan yang diberikan. Macamana? Berminat tak? Bolehlah Whats App aku untuk urusan pembelian. Penghantaran percuma ke seluruh Malaysia tau :)

Whats App Mekla di 012-970 6828

Hingga bertemu lagi. Bye!

Tiada ulasan:

Iklan Dibawakan Oleh Nuffnang

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

About this blog

Segala isi kandungan di dalam blog ini adalah luahan hati tuan empunya blog sahaja, tiada kaitan dengan mereka yang masih hidup mahupun yang sudah tiada di muka bumi ini..Bahasa yang digunakan adalah sedikit rojak kerana tuan empunya blog hanya mampu mendapat Credit 4 untuk Bahasa Melayu & Credit 3 untuk Bahasa Inggeris pada SPM tahun 1999. Jadi, bimbingan ibubapa adalah diperlukan bagi menafsirkan bahasa rojak yang digunakan;)

Segala bahan, gambar & segala kandungan blog ini adalah kepunyaan peribadi tuan empunya blog (melainkan dinyatakan sumbernya) untuk tatapan generasi akan datang tuan empunya blog nanti. Setiap bahan, gambar & segala kandungan yang ingin diguna pakai, haruslah memberi kredit kepada Zailabinimdae's blog atau diletakkan link blog ini.

Di bawah AKTA 588, AKTA Komunikasi & Multimedia 1998, seseorang individu boleh didakwa sekiranya anda berniat untuk menganiaya, mengugut atau mengganggu mana-mana orang atau mana-mana nombor atau alamat elektronik. Jadi, hormatilah coretan rasa tuan empunya blog agar kita semua dirahmati & berada di bawah lindungan ALLAH selalu^_^